Garden Impressions spreidt haar vleugels nóg verder uit over Europa
De wereld van nu is nog nooit zo snel in beweging geweest. Bedrijven moeten meebewegen en (door)ontwikkelen. Garden Impressions ziet deze ontwikkelingen als een uitdaging. Nieuwe tijden zorgen voor nieuwe kansen. Het salesmanagementteam van Garden Impressions ziet veel mogelijkheden.
Vlnr Sander van As, Jennifer Fessel & Jochem van 't Ende
De markt van Garden Impressions
Met meer dan twintig jaar ervaring in huis weet Garden Impressions waar mogelijkheden liggen in de markt van tuinmeubelen en aanverwante artikelen. Ze heeft klanten over de hele wereld met als kernlanden de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Aan deze lijst kan sinds kort Scandinavië worden toegevoegd.
Jennifer Fessel – Salesmanager Duitstalige landen en Nordic: ”We zijn vorig jaar gestart met het actief benaderen van de Scandinavische markt en dan vooral in Zweden, Noorwegen en Denemarken. De cultuur is vergelijkbaar met die van ons en ook logistiek gezien is dit een logische stap". De komende maanden richt Garden Impressions zich op het opbouwen en uitbreiden van het Scandinavische netwerk.
Sinds september 2022 is Thomas Vetter onderdeel geworden van het Garden Impressions Salesteam.
Hij zal, met Denemarken als thuisbasis, de volledige Scandinavische regio voor zijn rekening nemen. Met meerdere jaren ervaring in de import en verkoop van (tuin)meubelen is hij een waardevolle aanvulling en dé linking pin tussen ons hoofdkantoor in Nederland en de (nieuwe) klanten in Scandinavië.
“De volgende stap is om onze producten fysiek in winkels te hebben staan en niet alleen online aanwezig te zijn op de Scandinavische markt”, aldus Sander. “ De vraag uit de markt sluit goed aan bij ons assortiment, al zie je natuurlijk wel wat verschillen. Zo zijn bijvoorbeeld de lounge-dining sets daar nog relatief nieuw terwijl we deze hier al een paar jaar kennen”.
Tuinmeubeltrends en ontwikkelingen
Verrassend genoeg zijn de trends in de omringende landen niet vergelijkbaar met die van ons Nederlanders. Zo is de markt in het Verenigd Koninkrijk heel traditioneel en klassiek en kijkt de Scandinavische markt vooral naar de praktische kant en de kleuren.
Jochem van ’t Ende – Salesmanager Benelux: “Ondanks alle strenge regels en quarantaine-eisen is het ons team van S&D (Sourcing & Development) afgelopen oktober als enige uit onze business gelukt om fysiek aanwezig te zijn in het Verre Oosten. We willen de ontwikkelingen op de voet volgen en persoonlijk contact houden met de fabrikanten. Op deze manier kunnen we nog beter inspelen op trends die we signaleren en realiseren we voor 2024 een fantastische nieuwe collectie die op alle vlakken aansluit bij de wensen van de klant.”
Garden Impressions maakt ondernemen makkelijk
Met een continu veranderende (internationale) markt helpt Garden Impressions haar klanten graag met handige tools om hun bedrijf gezond te houden voor de toekomst. Enerzijds door elk jaar een strakke collectie te presenteren waar de markt enthousiast van wordt en anderzijds door ondernemers te helpen bij het ondernemen.
Denk hierbij aan het aanbieden van een databank waar alle afbeeldingen van het Garden Impressions assortiment te vinden zijn, voor zowel on- als offline gebruik. Daarnaast is de GIO-app gelanceerd voor zowel IOS als Android telefoons. Deze app is ontwikkeld om een nog betere service te kunnen bieden. In de app kan een klant 24/7 de beschikbaarheid en de prijs van een product bekijken.
Persoonlijk contact
Wil je meer weten over Garden Impressions en over welke ondersteuning zij kan bieden bij het optimaliseren van verkoop en collectie? Neem dan contact op met:
Jennifer: jenniferfessel@gardenimpressions.nlJochem: jochemvantende@gardenimpressions.nl
Sander: sandervanas@gardenimpressions.nl